MBSR

Zachęcamy cię do porzucenia właściwej nam wszystkim tendencji do wymuszania, aby coś się działo tak, jak tego oczekujemy. Zamiast tego pozwalaj, żeby było właśnie to, co jest w danej chwili. Na ile potrafisz, po prostu zaufaj obecnej w tobie zdolności uczenia się, wzrastania i zdrowienia…. Reszta zadba o siebie sama. ” Jon Kabat-Zinn 

Jeżeli tracisz kontakt ze sobą i najbliższymi. Masz wrażenie, że nie przeżywasz życia w pełni. Miewasz niepokoje, bóle, apatię i rozdrażnienie. Trudno oderwać Ci się od określonego wzorca romyślań. Masz żal z powodu tego, co było. Obawy o to, co będzie. Brak ci psychicznej elastyczności. A może opanowuje Cię poczucie nieszczęścia. To trening MBSR jest właśnie dla Ciebie. Jeżeli nauczysz się w pełni świadomie przeżywać tu i teraz, poczujesz w sobie nadzwyczajną moc i zaznasz pogody ducha. Czy jest to obietnica bez pokrycia? Teoria i abstrakcja? Nie dla mnie, ponieważ sam tego doświadczyłem. Jacek Chmielewski

Zapraszam Cię na 8 tygodniowy Trening Redukcji Stresu metodą MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) opracowany przez prof. Jona Kabatt-Zinna na wydziale medycznym Uniwersytetu Massechusetts. Trening obejmuje 8 spotkań grupowych 2,5 godzinnych. O przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. Koszt to 800 PLN. Jezeli cena jest dla Ciebie problemem, możemy o tym porozmawiać. Tel. 607 117 979  mindfulnessbialystok@gmail.com

Pomimo tego, iż ukończyłem wiele psychoterapii, treningów, profesjonalnych programów rozwoju osobistego i pracowałem regularnie od 16 lat na programie 12 Kroków, to wciąż trudno było mi uzyskać i utrzymać pogodę ducha. Wracały demony przeszłości i lęk o jutro. Czułem, że czegoś mi brakuje. Z jednej strony obserwowałem postępy w rozwoju duchowym i życiowym, z drugiej miałem niedosyt i przekonanie, że coś mnie hamuje i nie pozwala w pełni wykorzystywać swój potencjał. Miewałem częste migreny i wybuchy nieuzasadnionej irytacji oraz lęku. Pomimo wysiłku i wytrwałych poszukiwań wciaż nie wiedziałem gdzie jest rozwiązanie, aż pewnego dnia, za namową żony, która jako lekarz wiedziała o nieskuteczności leczenia bólu metodą farmakologiczną, postanowiłem wziąć udział w dniach odosobnienia Mindfulness.  Praktyka okazała się dość intensywna i męczaca dla mojego niewprawionego organizmu, ale bardzo owocna. Od razu zuważyłem, że był to brakujący element 11 Kroku i nauka bycia tu i teraz. Efekt był natychmiastowy. Rozpoczałem regularną praktykę medytacji i skanowania ciała. Doszły do tego elementy medytacji w ruchu Qi-Gong oraz Yoga. Następnie uczestniczyliśmy z żoną w 8 tyg. programie MBSR. Pozwoliło to na utrwalenie przekonania, że to działa w sposób zadziwiający. Proste czynności powtarzane codziennie przynoszą znaczące efekty. Z początku miałem wrażenie marnowania czasu, ale szybko przekonałem się, że badania naukowe nie kłamią. Bóle migrenowe i lęki zniknęły całkowicie. jakośc mojego życia znacznie się poprawiła. Mogłem podzielić się tą wiedzą i praktyką z moimi pacjentami, którzy zaczęli potwierdzać zbawienne skutki praktyki uważnej obecności.

MBSR – łagodzenie stresu oparte na uważności jest metodą psychoterapeutyczną, która powstała na wydziale medycznym Uiwersytetu Massachusetts. Liczne badania i praktyka pokazały, że Mindfulness, czyli uważna obecność praktykowana codziennie bardzo pomaga zwlaczać ból, depresję i choroby przewlekłe. Stosowanie uważnej obecności przesyconej troską jest metodą dość prostą, aczkolwiek wymagającą regularnej praktyki pod okiem wykwalifikowanego nauczyciela MBSR. Okazało się również, iż dzieki temu wzrasta w sposób znaczący poczucie koherencji i skuteczności zdrowotnej, co ma niebagatelne znaczenie w procesie zdrowienia i utrzymaniu dobrostanu psychicznego i fizycznego. Korzystne zmiany można zaobserwować w zmianach przebiegu aktywności mózgowej, samopoczuciu, myśleniu, zachowaniu oraz w zmiejszaniu się problemów psychologicznych takich jak: napady paniki i stany lękowe. Udowodniono również duże znaczenie treningu uważności w profilaktyce i zapobieganiu nawrotom depresji i uzależnień.